Een goed resultaat telt ...
Veel vrijheid
Veel verkopers, sales-agents en accountmanagers werken individueel. Ze staan de klant alleen te woord; op locatie, aan de telefoon of aan de deur. Zonder echte en constante controle van bovenaf of buitenaf. Natuurlijk beschikken deze mensen over tools & handvatten om de deal volgens de regels van het bedrijf te sluiten.
Maar wat als de klant iets meer nodig heeft om over de streep te worden getrokken. En de verkoper zo misschien net zijn of haar target haalt. Wat besluiten uw commerciële mensen dan?
Controle is moeilijk
Controle op de handelwijze van een verkoopafdeling is niet altijd even effectief. Zo bleken verkopers van energiereus Essent de controle op de telefonische verkoop te misleiden door eerst een aantal eerlijke verkoopgesprekken te voeren en ‘tussendoor’ een oneerlijke deal te sluiten. De kans om bij de steekproefsgewijze controle betrapt te worden, was zo minimaal. En de verkoopresultaten waren natuurlijk om over naar huis te schrijven, dus de medewerkers zullen niet geklaagd hebben! Bron: AD
Resultaten behalen
Weet u precies hoe uw commerciële medewerkers hun resultaten behalen. Gaat het altijd even eerlijk en netjes of slippen er ook wel eens wat minder mooie deals tussendoor. De verkoopafdeling van Eneco is, na het ontdekken van de agressieve en misleidende gesprekken, een maand geheel stilgelegd. En de naam van Essent blijft besmet. Daar moet je als bedrijf toch niet aan denken.
Screen daarom nieuw commercieel personeel met de test van DIIS. U weet zo binnen 30 minuten hoe integer de kandidaat is. Want de keuze voor gekwalificeerde en integere medewerkers is van cruciaal belang voor de betrouwbaarheid, groei en ontwikkeling van uw bedrijf. Vraag vandaag nog een gratis en vrijblijvend testinterview aan.